Een vraag of opmerking?

Onze website biedt je heel wat praktische informatie. En dus misschien ook al een antwoord op je vragen.

Veel bezochte rubrieken zijn:

Vind je niet wat je zoekt? Of heb je geen vraag maar wil je eerder iets melden?  Of heb je suggesties?

>> Gebruik ons contactformulier.

In het formulier kan je bij 'Melding over' het onderwerp selecteren waarover je iets wil melden. Selecteer je geen onderwerp, dan komt je formulier terecht bij de communicatiedienst.

Belangrijk!

 

Klachten? Incidenten? Suggesties rond patiëntenrechten?

Ben je ontevreden of werden je verwachtingen niet volledig ingelost en heb je dus een klacht, dan bespreek je dit best in eerste instantie met de betrokken zorgverstrekker/beroepsbeoefenaar, waar de klacht is ontstaan.

Nadien kan je nog bij de ombudsdienst terecht met je klachten.

Ook met suggesties of vragen rond de rechten van de patiënt kan je je tot de ombudsdienst richten. Net als met meldingen van incidenten.

Wat is een incident?

Een incident is een onbedoelde gebeurtenis tijdens het zorgproces die tot schade aan de patiënt heeft geleid of (nog) zou kunnen leiden. 

Een bijna-incident is een onbedoelde gebeurtenis tijdens het zorgproces die tot schade aan de patiënt had kunnen leiden, maar die werd opgemerkt en gecorrigeerd voor deze de patiënt kon bereiken. 

Ombudsdienst

Je kan de ombudsdienst op verschillende manieren contacteren: telefonisch, per mail of je kan een afspraak maken en ter plekke langs gaan.
Klik hier om alle contactgegevens te bekijken.

Of je kan het contactformulier gebruiken. Selecteer bij 'Melding' over ' dan telkens het juiste onderwerp.

Bovendien beschikken we ook over een algemeen klachtenformulier.  Dit formulier kan je aan de balie van elk ziekenhuis verkrijgen, of je kan het contactformulier ook hier downloaden en dan aan de ombudsdienst bezorgen.

Extra info

Huishoudelijk reglement (ZNA algemeen)

Huishoudelijk reglement (ZNA Psychiatrisch Ziekenhuis Stuivenberg)