Een vraag of opmerking?

Onze website biedt je heel wat praktische informatie. En dus misschien ook al een antwoord op je vragen.

Veel bezochte rubrieken zijn:

 > Naar het ziekenhuis: een afspraak maken, wat meebrengen naar het ziekenhuis, en zo meer

 > Je factuur

 > Inzage in je dossier en Je medische beelden online opvragen

 > Extra begeleiding aanvragen

 > Overzicht van de artsen

 

Vind je in die rubrieken toch niet wat je zoekt? Of heb je geen vraag maar wil je eerder iets melden?  Of heb je suggesties?

Gebruik dan ons contactformulier.

In het formulier kan je bij 'Melding over' het onderwerp selecteren waarover je iets wil melden. Hierdoor komt je boodschap onmiddellijk bij de juiste contactpersonen terecht die je boodschap dan zo snel mogelijk behandelen.

Klachten? Incidenten? Suggesties rond patiëntenrechten?

Ben je ontevreden of werden je verwachtingen niet volledig ingelost en heb je dus een klacht, dan bespreek je dit best in eerste instantie met de betrokken zorgverstrekker/beroepsbeoefenaar, waar de klacht is ontstaan.

Nadien kan je nog bij de ombudsdienst terecht met je klachten.

Ook met suggesties of vragen rond de rechten van de patiënt kan je je tot de ombudsdienst richten. Net als met meldingen van incidenten.

Wat is een incident?

Een incident is een onbedoelde gebeurtenis tijdens het zorgproces die tot schade aan de patiënt heeft geleid of (nog) zou kunnen leiden. 

Een bijna-incident is een onbedoelde gebeurtenis tijdens het zorgproces die tot schade aan de patiënt had kunnen leiden, maar die werd opgemerkt en gecorrigeerd voor deze de patiënt kon bereiken. 

Ombudsdienst

Je kan de ombudsdienst op verschillende manieren contacteren: telefonisch, per mail of je kan een afspraak maken en ter plekke langs gaan.
Klik hier om alle contactgegevens te bekijken.

Of je kan het contactformulier gebruiken. Selecteer bij 'Melding' over ' dan telkens het juiste onderwerp.

Bovendien beschikken we ook over een algemeen klachtenformulier.  Dit formulier kan je aan de balie van elk ziekenhuis verkrijgen, of je kan het klachtenformulier ook hier downloaden en dan aan de ombudsdienst bezorgen.

Extra info