2009 Nieuwpoort

Eindelijk was het zover. We gingen met Surplus naar zee. Het zou een rustig, relaxed tripje worden.

Vrijdagmorgen om 10 uur stipt verlieten we onder een stralende zon onze vertrouwde ziekenhuisstek richting Nieuwpoort.

Chauffeur Frans heette ons welkom aan boord en 'vergeet de veiligheidsgordels niet', ook verplicht in de bus als ze voorhanden zijn.

Vera verwelkomde alle habitués en nieuwe mensen. Deze laatsten wisten echt nog niet wat hen te wachten stond. Een echte Surplus! Speciaal voor hen stelde ze ook nog de begeleiding voor want niet iedereen kent iedereen.

Rond 12 uur arriveerden we aan Hotel Sandeshoved en de zon deed nog steeds haar best.

De kamers waren nog niet alle beschikbaar maar wie wou gaan rusten, kreeg wel voorrang.

Allemaal Surplus.

Rond kwart voor één zaten we al wel aan de lunch. Het was de bedoeling nadien naar het strand te gaan om zandkastelen te bouwen en petanque te spelen. Spijtig dat plannen in duigen kunnen vallen. Daar zorgde een ferme regenbui voor maar Surplus houdt met alles en iedereen rekening, ook met het weer. We zouden gaan quizzen! Dat zag de zon zo niet zitten en dus ging ze weer schijnen. Jassen aan en naar buiten. Er werd gewandeld, geshopt, iets gedronken en met de petanqueballen rondgesleurd zij het in een rolstoel, maar toch. Waar moesten we er anders mee blijven. We hadden tijd om ons ding te doen maar om kwart na vijf moesten we klaar staan voor een busrit richting Lo Reninge. We werden er verwacht in restaurant 't Convent. Met Surplus hebben we al veel mooie dingen mogen beleven en dit was weer zo'n pareltje. Het werd een diner met alles erop en eraan. Lekkere hapjes met kaviaar en truffel, een lekkere foie gras, heerlijke vis - en vleesbereidingen en een dessert om 'U' tegen te zeggen. Het was genieten van het eerste tot het laatste moment. En ook belangrijk, er was tijd genoeg om eens rustig bij te praten. Rond middernacht konden we dan ook moe en voldaan ons bed opzoeken.

Zaterdag hadden we een vrije voormiddag zodat, wie dat wilde, rustig mocht uitslapen. Ontbijten kon tussen 8 en 10 uur en dat werd door iedereen gewaardeerd. Relaxed en rustig... Het ontbijt werd in buffetvorm gepresenteerd zodat we onze gading wel konden vinden. Nadien profiteerden we nog van de vrije tijd om een mooie wandeling te maken. We konden zelfs genieten van een terrasje want het weer was ons opnieuw goedgezind.

Na de lunch vertrokken we met de autobus naar de Seastar terminal waar we om 14u30 mochten inschepen voor een anderhalf uur durende tocht naar Diksmuide. Omdat we een beetje te vroeg waren, deed Frans nog een extra site seeing. De boottocht was, zoals verwacht, zeer rustgevend. De zon deed haar uiterste best en wij genoten van taart en koffie, de mooie natuur.

Later reden we weer richting Antwerpen en om 19.00 u kwam er een einde aan het mooie liedje. We hadden een voortreffelijke tweedaagse achter de rug die we met plezier aan de palmares van het Surplusteam willen toevoegen" Oprechte dank aan de hele crew. Verwend worden, het doet zo'n deugd.