2006 Barcelona

Na onze eerste geslaagde trip per vliegtuig vorig jaar naar Venetië wilden we het er nog eens op wagen. Uit een enquête bij de patiënten was gebleken dat na Venetië Barcelona hoog op het verlanglijstje stond, en daar ging het dan ook naartoe.

Donderdag 20 april
Om 7.00 u. vertrok het vliegtuig naar Girona en daarna reden we ongeveer twee uur met de bus naar onze parador te Aiguablava. Deze was prachtig gelegen op een rots in een baai met een mooi uitzicht op de zee vanuit alle kamers. Rond 16.00 u. kwamen we aan en kreeg iedereen een kamer toegewezen. Daarna konden we rustig nog wat wandelen of van een aperitiefje op het terras genieten. Later kregen we een lekker diner voorgeschoteld. Paella !!

Vrijdag 21 april
Om 8.00 u. ontbijt en rond 9.00 u. vertrokken wij naar Barcelona. Rond 11.00 u. ongeveer kwamen we aan en bezochten we met de bus de Sagrada Familia, de Barrio Gotico en het Parque Guell waar we nog een mooie wandeling maakten. 's Middags hadden we een lunch op terras aan de jachthaven. Daarna gingen sommigen winkelen en anderen gingen mee de Ramblas bezoeken. De lokale artiesten en de Plaza Real lokten veel belangstelling. Om 18.00 u. stonden we klaar om te vertrekken, maar er waren twee personen tekort. Er werd een zoekactie opgestart, maar om 19.00 u. vertrok de bus toch naar het hotel zonder deze twee vermiste personen. Twee begeleiders bleven verder zoeken naar de twee "vermisten". Na twee uur kwam dan het verlossende nieuws dat ze terecht waren, ze stonden op een andere plaats te wachten op de bus. Om 23.00 u. na toch wel vermoeiende en bange momenten was dan iedereen terecht. Eind goed al goed.

Zaterdag 22 april
Om 8.00 u. ontbijt, uitchecken en rond 9.30 u. vertrokken we dan onder een stralende zon richting Figueras om het beroemde museum van Salvador Dali te bezoeken. Dit extravagante museum maakte veel indruk. 's Middags een lunch in Girona en we slenterden nog even door de smalle straatjes. Rond 15.00 u. vertrokken we naar het vliegveld en keerden we tevreden terug naar België.

Bekijk ook de fotoreportage.